Hem

Årsmöte

Digitalt årsmöte Allegroklubben.
Mötet är öppet till 231210 20.00
Instruktioner och länk till mötet och årsmöteshandlingar finns under fliken Medlemsarea.

Logga in klicka på medlemsarea och sedan Årsmöte 231210

Årsmöte

Digitalt årsmöte AllegroKlubben

Mötet är öppet fram till och med 221127 20.00

Mötet avslutas med en föreläsning om sjökort med Jesper Sannel, Hydrographica.
Denna föreläsning kommer att ske digitalt.
Mer info om föreläsningen kommer i separat mail

Styrelsen

Instruktioner och länk till blanketten finns nu under ”Medlemsarea”.

Så Logga in, klicka på Medlemsarea och sedan på Årsmötesblankett.

Problem med kontaktformuläret

PROBLEM MED KONTAKTFORMULÄRET

Efter en uppdatering av WordPress så slutade kontaktformuläret att skicka med era mail-addresser, det gjorde det väldigt svårt att svara.

Det ska nu vara fixat så att vi kan svara er ordentligt

Stort långseglingsbibliotek till salu

Hej. Jag säljer nu mitt stora bibliotek av båtböcker, jag har över 600 kvar… Jag lägger ut dem på Tradera efter hand, just nu har jag 75 böcker där (mitt alias är syskaito). Ni får gärna lägga upp länk till listan jag bifogar och tipsa. Böcker som inte ännu är sålda eller ute till försäljning (de under fliken ”kasse”) kan köpas direkt från mig tills de hamnar på Tradera.

Mitt email är
syskaito@gmail.com

vänliga hälsningar

Anna-Karin

….vad kan du göra för Allegroklubben?

Nu är det hög tid att du som kan hjälpa till tar ett steg fram! Inget gör sig själv och det gäller i högsta grad även arbetet med allegroklubbens verksamhet. Delar vi på gracerna blir inte uppgiften alltför betungande och dessutom oftast rolig. Inte sällan bidrar positiv feedback och trevliga videomöten till att engagemanget känns meningsfullt. Just nu behöver vi hjälp med följande uppdrag.

– Styrelseledamot (gärna adagioägare)

– Styrelseledamot/Sekreterare (skriver och arkiverar protokoll etc)

– Styrelseledamot/Klubbmästare (initierar klubbaktiviteter/träffar, gärna digitalt)

– Styrelseledamot/biträdande Webmaster/Webmaster (nuvarande webmaster ger sig ut på långsegling våren 2022) Klubben har licens för Divi template och hemsidan görs i wordpress. Du bör med andra ord ha lite kläm på hur man gör hemsidor men inte nödvändigtvis kodning.

– Revisorer (granskar klubbens räkenskaper)

– Tidningsdistributörer (packar och levererar tidningar till posten 4ggr/år, du bor i Sth)

Därutöver ser vi gärna att du som kan, och vill, bistår redaktören i jakten på innehåll och aktivt deltar i produktionen av klubbtidningen. Tidningen är en mycket uppskattad del av klubbens olika informationsplattformar, hemsida och Facebook kompletterar pappersformatet.

Du kanske undrar varför vi efterlyser funktionärer via klubbtidningen. Förklaringen är att klubben saknar, och länge saknat, Valberedning. Det är dessutom inte den enklaste uppgiften då valberedare historiskt sett letat kandidater i sitt eget nätverk av allegro- och adagioseglare. Inte sällan kontaktades då de man kände i regionen.

Med möjligheten att hålla möten och träffar via internet med appar som Skype, Zoom etc har bostadsort ingen avgörande betydelse. Nuvarande styrelse har inte träffats fysiskt sedan årsmötet i mars 2019. Det är alltså möjligt, och önskvärt, att styrelsens medlemmar representerar allegro- och adagioseglare i hela landet. Du som tycker det kunde vara intressant att bidra till klubbens fortlevnad och utveckling får gärna höra av dig till någon i styrelsen t ex ordf@allegroklubben.se , kassor@allegroklubben.se eller webmaster@allegroklubben.se så berättar vi mer om uppdragets innehåll.

Mvh Steve Franzén, Ordförande

Nya siten

Då var det dags för en ny allegroklubbs site!

På ”Hem” sidan kommer du att kunna se inlägg från styrelsen samt hitta länkar till Facebook sidan, Facebook gruppen samt en länk till den gamla allegroklubben.