Nya kategorier i Forumet

Är det något du behöver hjälp med eller undrar om Allegro- eller Adagiobåtarna ställ din fråga här!

Nya kategorier i Forumet

Inläggav Euphoria » lör okt 06, 2018 16:42

Hej!

Jag har mer ett förslag än en fråga, och det är att lägga till fler kategorier här på forumet.
Fick lite inspiration att skriva lite här på forumet efter senaste Allegronytt. Men känner att kategorierna inte riktigt räcker till för det jag skulle vilja skriva om.
Det är säkert många som jag som håller på med små projekt t.ex.
Så kanske en kategori för projekt o kanske en för resor, långa som korta.
Euphoria K25S83
Euphoria
 
Inlägg: 12
Blev medlem: sön aug 05, 2018 20:47

Re: Nya kategorier i Forumet

Inläggav Göran F » lör okt 06, 2018 17:00

Välkommen och grattis till dit första inlägg på forumet.

En spontan kommentar utan att alls vilja vara negativ.
Tror forumet har mer behov av flera som skriver inlägg än flera kategorier att leta nya svar i :)
Jag tror inte problemet är att hitta en plats att lägga sitt inlägg på utan snarare att komma sig för att skriva.
Ett forums natur är, tycker jag, en plats där man diskuterar ämnen, och då tror jag att enkelheten med två kategorier väl räcker för det diskussionsintresse som finnes.
Har du ett pågående projekt du vill dela med dig av så borde "tips" passa, har du ett byggprojekt där du vill diskutera lösningar borde "frågor" kunna fungera och likadant för resor har du gjort en så passar tips ska du göra en resa så passar frågor.

Vill du dela med dig utan behov av att det ska bli en diskussion så är du välkommen att lägga ditt inlägg direkt på hemsidan under nyheter.
Hemsidan är ju ganska "död" så inlägg där vore väldigt välkommet.

Kul att du blev inspirerad av senaste tidningen, du är även välkommen att skriva i tidningen, hör bara av dig till mig.
/Göran
Göran F
 
Inlägg: 193
Blev medlem: tis apr 05, 2011 09:02

Re: Nya kategorier i Forumet

Inläggav Euphoria » sön okt 07, 2018 18:48

Tackar så mycket! :D

Jag förstår helt vad du menar, min tanke var bara att försöka väcka lite mer intresse iom att precis som du skriver så är tyvärr forumet ganska dött för tillfället.
Dock är det ganska många medlemmar i klubben, så det bör finnas en hel del projekt och annat som folk kan skriva om.
Jag har dock ingen direkt lösning på hur man får forumet mer levande, så det var bara en idé.

Mvh
Erik
Euphoria K25S83
Euphoria
 
Inlägg: 12
Blev medlem: sön aug 05, 2018 20:47

Re: Nya kategorier i Forumet

Inläggav Göran F » sön okt 07, 2018 19:13

Håller med dig, med ett par hundra medlemmar i klubben borde det kunna bli lite aktivitet.
Tyvärr har forumet varit "avslaget" under flera år.
Tror kanske att många börjar bli gamla och trötta och Allegrokänslan har svalnat, jag kan ha fel men både träffar och tidning engagerade på ett helt annat sätt förr.
Det behövs troligen nya personer där Allegrokärleken inte går på sparlåga utan har kvar något av nyförälskelsens intensiva låga. :wink:
Vad jag tror saknas är några entusiaster, som verkligen känner för Allegron.
För ett par år sedan fanns det ett par användare som verkligen engagerade sig i sina båtar med förbättringar och rustande, då var det riktigt roligt på forumet.

Tyvärr tror jag inte det är platsen utan intresset, som saknas och gör forumet dött.
Du kan titta på det försök jag gjorde att skapa lite aktivitet på forumet genom två inlägg med enkäter i frågor, som borde ha åtminstone något av allmänintresse.
Responsen är inte över hövan, och då har jag ändå flaggat för inläggen i tidningen.
Men testa och skriv Erik, jag följer även med intresse om du får något svar kring fotlisten i trä (själv har jag plast).

/Göran
Göran F
 
Inlägg: 193
Blev medlem: tis apr 05, 2011 09:02


Återgå till Frågor (Klicka här för att se alla inlägg)

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 24 gäster

cron