Vattentank

Är det något du behöver hjälp med eller undrar om Allegro- eller Adagiobåtarna ställ din fråga här!

Vattentank

Inläggav KG Bergendahl » mån maj 03, 2010 07:33

Vår vattentank i plast (A27), som verkar vara original, är mycket spröd. Man får ta försiktigt i den för att den inte skall gå sönder mer. Jag sparar resterna som mall utifall man måste tillverka en ny i rostfritt. Jag antar att originaltankarna inte finns att tillgå längre men ställer i alla frågan här på forumet. De vattensäckar som finns är för stora och den triangelformade Byggplast har passar inte, delvis pga skrovförstärkningarna. Kan man inte få tag i en originaltank verkar enda valet vara att låta tillverka en i RF. Någon som vet mer?

/Kjell-Göran
KG Bergendahl
 
Inlägg: 53
Blev medlem: sön nov 15, 2009 18:17

Re: Vattentank

Inläggav Fågel Blå » tor maj 13, 2010 08:36

Då min A27:a hade en i kölen under motorn inplatsad tank där spillolja från motorn letat sig ner har tankbyte varit aktuellt. Min lösning blev en trekantig rostfri tank under stickkojen på bb sida. Hittade 2st på 30 l rfr på Blocket i höstas. Den ena var tänkt som septitank till toa i fören men när nu nya bestämmelser är på gång om landtömmning blir det en PortaPotti i stället.
Har därför en rfr tank över som kan säljas för 800 kr. Måtten är längd 1000 mm, höjd 270 mm br 270 mm med en rak 90 graders vinkel som jag lade mot insidan på stickkojen. Den passar även under kojerna i salongen.
Fågel Blå
 
Inlägg: 18
Blev medlem: mån apr 05, 2010 08:18

Re: Vattentank

Inläggav KG Bergendahl » tis maj 18, 2010 07:31

Hej,

Tack för ditt erbjudande. Jag vill utnyttja utrymmet längst fram för vattentanken. Det verkar inte finnas något som passar bra pga skrovförstärkningarna och att göra en i RF blir dyrt. Hur som helst vill jag ha vattentanken längst fram. Utrymmena under kojerna passar inte för din tank pga värmelelmenten. Tack i alla fall.

MVH
Kjell-Göran
KG Bergendahl
 
Inlägg: 53
Blev medlem: sön nov 15, 2009 18:17

Re: Vattentank

Inläggav KG Bergendahl » tor aug 12, 2010 17:54

Kan du kontakta mej? Jag är kanske intresserad av din tank.

MVH
Kjell-Göran
KG Bergendahl
 
Inlägg: 53
Blev medlem: sön nov 15, 2009 18:17


Återgå till Frågor (Klicka här för att se alla inlägg)

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 37 gäster

cron