Allegronytt Kvantitet eller Kvalitet

Är det något du behöver hjälp med eller undrar om Allegro- eller Adagiobåtarna ställ din fråga här!

Hur vill Du ha framtida Allegronytt?

Omröstningen slutade tor okt 04, 2018 18:45

Jag vill ha bästa kvalitet med bästa tryck även om det blir färre sidor i tidningen
2
40%
Jag vill ha största kvantitet, dvs flera sidor i tidningen, även om tryckets kvalitet, fortfarande i färg, och papperstjockleken blir något sämre och tunnare
3
60%
 
Antal röster : 5

Allegronytt Kvantitet eller Kvalitet

Inläggav Göran F » ons okt 03, 2018 18:45

Jag har både i Allegronytt 2018-03 och på hemsidan under Nyheter beskrivit de avväganden som måste göras mellan papperskvalitet och dess vikt samt antalet sidor i tidningen.

"Den begränsande parametern är portot, då tidningens vikt styr antal sidor i tidningen. Här är gränsen 100 g därutöver fördubblas portot. Kuvertet väger 20 g, tidningens vikt får vara maximalt 75 g för att ha viss marginal.
Med en papperskvalitet som i detta nummer (AN 2018-03) innebär det maximalt 16 sidor (detta nr har 12 sidor). Vid samma papperskvalitet som den bifogade matrikeln så ges 24 sidor.".
Min fråga är därför vill du som medlem ha bästa kvalitet på tryck och papper, men färre antal sidor i tidningen, eller ett tunnare papper med något sämre tryck, fortfarande i färg, men flera sidor, och därmed flera artiklar?"
I enkäten ovan kan du besvara denna fråga.
För att bättre anpassa kommande tidningar till medlemmarnas önskemål hoppas jag att så många som möjlighet deltar i enkäten.

Göran F
Göran F
 
Inlägg: 193
Blev medlem: tis apr 05, 2011 09:02

Återgå till Frågor (Klicka här för att se alla inlägg)

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 22 gäster

cron