Tips om vad som bör kollas speciellt vid köp av Allegro 33

Är det något du behöver hjälp med eller undrar om Allegro- eller Adagiobåtarna ställ din fråga här!

Tips om vad som bör kollas speciellt vid köp av Allegro 33

Inläggav thomas-marine » mån sep 05, 2011 15:15

Hej!
Vi är eventuellt på väg att köpa en Allegro 33, och undrar därmed om det är något speciellt man bör kolla på dessa båtar?
Samt en fråga: Ibland hittar man namnet Allegro 33 tillsammans med K45 är det en annan typ av båt eller bara ett annat namn för den?
MVH
Thomas & Marine
thomas-marine
 
Inlägg: 2
Blev medlem: mån sep 05, 2011 14:38

Re: Tips om vad som bör kollas speciellt vid köp av Allegro

Inläggav S237 » tis sep 06, 2011 00:01

Hej!
Allegro 33 & K45 är samma sak.
Kolla efter fukt i skrov och däck, som på alla båtar. Kolla givetvis även motor och segel, det är dyra saker att byta ut!
Jag kan inte annat än att önska dig lycka till i ditt båtköp och hoppas det blir en Allegro, du kommer inte att ångra dig!
Obs! Passa dig för skruvade teakdäck!
Mvh Jonas
www.allegro27.com
S237
 
Inlägg: 128
Blev medlem: sön feb 21, 2010 19:42
Ort: Kalmar

Re: Tips om vad som bör kollas speciellt vid köp av Allegro

Inläggav thomas-marine » tis sep 06, 2011 07:32

Hej Jonas och tack för ditt svar! Den här Allegron råkar ha just skruvat teakdäck och blev nu lite fundersamma. Båten finns till försäljning på Knape Marin och kanske är det någon här på Allegroklubben som känner till båten och kan ge oss lite mer information om den? Vi har tänkt att den båt vi köper skall bli den båt vi behåller för framtiden och vill vara säkra på att valet är rätt! Det vi är ute efter är en trygg och stabil seglare som vi så småningom tänkt segla till Grekland med, men vi har också eventuellt planer på att låta båten bli vårt hem fram till avfärd. Som sagt, alla tips och råd mottages tacksamt. MVH Marine & Thomas
thomas-marine
 
Inlägg: 2
Blev medlem: mån sep 05, 2011 14:38

Re: Tips om vad som bör kollas speciellt vid köp av Allegro

Inläggav S237 » tis sep 06, 2011 07:58

Hej!
Jag vet vilken båt det är, men kan inte uttala mig om skicket. Jag hade kontaktat en besiktningsman innan köpet, just av den anledningen att dom har en fuktmätare av god kvalitet och kan kontrollera fukten i båten. Båten du tittat på har varit till salu länge, så priset borde gå att få ner!
Mvh Jonas
www.allegro27.com
S237
 
Inlägg: 128
Blev medlem: sön feb 21, 2010 19:42
Ort: Kalmar


Återgå till Frågor (Klicka här för att se alla inlägg)

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 10 gäster

cron