Hemsida

Är det något du behöver hjälp med eller undrar om Allegro- eller Adagiobåtarna ställ din fråga här!

Hemsida

Inläggav S237 » lör nov 27, 2010 01:23

Hej på er alla!
Varför är denna sida så död?
Jag vet att klubben försöker göra den levande och jag tycker dom gör ett bra jobb! Det skall ni ha beröm för! Tack!
Jag misstänker att många medlemmar tycker att det är svårt att veta hur man skall göra när man skriver här!? Har jag rätt? Problem med det tekniska som en sida på internet tyvärr ofta innebär?
Eller också har ni inget att dela med er av och inget intresse av att hålla denna fina sida vid liv?
Känns lite tråkigt att det ibland tar över en månad mellan inläggen i forumet, med tanke på hur många medlemmar vi är!
Vi har ju massor att prata om!
Skriv gärna och berätta varför sidan är så död, vad kan bli bättre?
Är det kanske så att ni inte vet hur ni skall göra när ni skriver till sidan eller är det kanske så att ni inte är intresserade av en sida på internet?
Själv tycker jag, som van datoranvändare, att sidan är bra, men förstår att man kan tycka att den ibland är svår! Inte så lätt att skicka bilder via forumet, Wiki sidan (för oss medlemmar) har jag inte själv fattat än! Kanske bättre att varje båt får en egen enkel sida, med bilder och text, med tanke på hur få båtar som är med på Wiki sidan?
Vore ett enklelkt jobb!
Hör av er och berätta vad NI tycker! Det är NI som medlemmar som styr!
Jag vill bara ha en aktiv sida!
Mvh Jonas Björkdahl
S237
 
Inlägg: 128
Blev medlem: sön feb 21, 2010 19:42
Ort: Kalmar

Re: Hemsida

Inläggav Fågel Blå » lör nov 27, 2010 08:25

Hej alla Allegroägare !
Har också upplevt att aktiviteten är liten på vår hemsida. Eftersom jag är en nyfrälst allegroägare är behovet stort att ha ett utbyte med de som har mer erfarenhet och kunskap av denna fantastiska seglare. Har fn två A 27: or, varav min äldsta, S115, Fågel Blå, är ett renoveringsprojekt. Skulle vara bra att få mer tips och idéer än det som finns i den fantastiskt fina CD:n Tipsboken som följde med vid båtköpet. Tex den fina beskrivning som Lennart Back, K25 S184, gjort på ett enkelt vindroder av kostermodell. Har någon ett begagnat eller finns det intresse av att låta nytillverka flera? Jag vill köpa minst ett.....
Efter ett mer än 30-årigt seglande i båtar mellan 14-60 fot finns massor av prylar som skulle behöva byta ägare och då skulle det vara bra med ett forum som är lika lätt att hantera som Blocket med bilder etc.
Fågel Blå
 
Inlägg: 18
Blev medlem: mån apr 05, 2010 08:18

Re: Hemsida

Inläggav seglarna » mån nov 29, 2010 20:39

Hej på er..... Ja eran frågeställning är verkligen berättigad då även jag har försökt att skapa lite intresse att dela med sig av sina renoverings upplevelser till andra i ord och bild.... Har pratat med Tore/webmaster vid flera tillfällen och han har varit så hjälpsam men faktum kvarstår.....Det är inga som hör av med material till en sådan..... Är tore ensam i Allegroklubben eller....Jag menar nu inte de andra i styrelsen utan alla som äger en båt av märket Allegro. Är vi nya ägare i sådan minoritet som dessutom använder dator som kommunikationsmedel eller är det så att de flesta som äger en Allegro i dag é så gamla att de redan har gjort alla uppdateringar och inte tycker att det känns kul/menigsfullt att delta i livliga debatter/problem/lösningar etc. Tore funderar bla. på att filma mötena klubben har för alla som inte kan delta och det tycker jag är en lysande idé ...... jätte kul ! Sedan kan det ju vara svårt att förstå sig på hemsidans alla teknikaliteter men det är väl bara att skicka ett mail till tore så hjälper han er.....

Ps. Jag vill inte påskina att jag har gjort så oerhört mycket men jag har försökt lite och om alla som vill försöker bara lite.... så blir det snart mycket Ds :D

Micke på s-38
Hållidej
seglarna
 
Inlägg: 61
Blev medlem: mån sep 07, 2009 19:17
Ort: Norrtälje

Re: Hemsida

Inläggav admin » tis nov 30, 2010 20:45

Jag tycker mig höra att forumet är för krångligt att använda. Som ni förstår har vi inte resurser att utveckla egna system så vi använder den allra mest spridda forum-motorn som finns, "phpBB". Om någon känner till någon annan som är lättare att använda ska jag självklart göra allt jag kan för att byta till den. Det förutsätter förståss att vårt webhotell tillåter att det installeras.

Om det känns krångligt att svara på inlägg och ladda upp bilder hänvisar jag till den utmärkta FAQ:n (länk i övre högra hörnet).

Så håll ögonen öppna och ge mig tips på diskussionsforum ni gillar. Då syftar jag förståss på funktionerna, att få snurr på innehållet måste vi hjälpas åt med!

Mvh
Tore André, webansvarig för Allegroklubben
admin
Site Admin
 
Inlägg: 42
Blev medlem: tis aug 14, 2007 20:18

Re: Hemsida

Inläggav admin » lör dec 04, 2010 16:46

Jag har finjusterat inställningarna på forumet och förhoppningsvis löst problemet med felmeddelandet "Felaktiga formulärdata. Försök skicka igen" som man ofta fick när man skrev inlägg. Förhoppningsvis ska även "Kom ihåg mig" fungera nu så att man automatiskt blir inloggad när man går till forumet. Hör gärna av er om något av detta fortfarande krånglar.

/Tore
admin
Site Admin
 
Inlägg: 42
Blev medlem: tis aug 14, 2007 20:18

Re: Hemsida

Inläggav admin » lör dec 04, 2010 22:46

sdfgsdgsdsdfsdfg

pjj jlj pjpj pjåpoj pj pjpå

pjj jlj pjpj pjåpoj pj pjpå
admin
Site Admin
 
Inlägg: 42
Blev medlem: tis aug 14, 2007 20:18


Återgå till Frågor (Klicka här för att se alla inlägg)

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 11 gäster

cron