Fylla huvudtank utan spill....

Är det något du behöver hjälp med eller undrar om Allegro- eller Adagiobåtarna ställ din fråga här!

Fylla huvudtank utan spill....

Inläggav Orion » ons jul 07, 2004 15:41

:D :) Hejsan alla Allegro- och Adagioägare.

Nu till dagens gåta..

Jag har reservdunk av plast till dieseln. Om jag vill fylla om huvudtanken med mer så måste jag hälla över från plastdunken. Tyvärr så finns det ej slang likn till jeepdunk till min plastdunk vilket innebär att det spills utanför istället. Finns det ngt system med pump man kan använda istället. Jag har funderat på bränslepump men de har för dålig effekt. Jag vill ha ett fast system där jag bara flyttar en slang till den dunk jag vill tömma. Resten skall vara fast installerat och klart.

Vi får se vem som har det bästa svaret. Den personen kan inhämta en sommarpuss från mig. :D :D :D
Orion
 
Inlägg: 38
Blev medlem: mån apr 26, 2004 20:49
Ort: Västerås

Inläggav arngrimur » mån dec 06, 2004 22:10

Hej!

Vi köpte en HANDY PUMP förra båt mässan(ligger fortfarande kvar oanvänd i förpackningen). Det är en liten skak sak som man sätter på en slang och sen låter du hävert effekten göra resten. Fungerar på samma sätt som om du satte munnen till en slang och suger , fast du slipper bensin /diesel i munnen och inget spill.

htttp://www.scale-products.de
arngrimur
 
Inlägg: 21
Blev medlem: tis dec 02, 2003 17:05
Ort: Göteborg

Inläggav Martin G » tis mar 08, 2005 09:08

Jag använder en hävert, bara att trycka ett par gånger på blåsan, sedan rinner det av sig själv, utan spill.

http://www.clasohlson.se/ Artikelnummer: 34-161 Pris: 22.- !!!
Martin G
 
Inlägg: 1
Blev medlem: tis mar 08, 2005 09:00

Fylla diesel

Inläggav svenol » lör jun 10, 2006 23:49

Hej Bosse. I min 27a har jag två jeepdunkar som via en elpump fyller huvudtanken ,19 liter, Finns beskriven i Tipsboken. //Sven-Olov Aldrin
svenol
 
Inlägg: 47
Blev medlem: lör okt 29, 2005 22:39


Återgå till Frågor (Klicka här för att se alla inlägg)

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 19 gäster

cron