av skaito » lör feb 25, 2006 12:40
Hej igen
Jag har bara inlett arbetet med att sammanställa alla allegrobåtars historia så mer information kan komma fram när jag får möjlighet att fullfölja djupdykningarna i medlemslistor och andra källor!
Vad jag fått fram hittills är att din båt K25 S241 ägdea 1980 av Sven Bohlin i Umeå. 1989-2001 var Ingemar Widman, Partille resistrerad som ägare hos oss.
Vi ser också att K25 S240 är byggd 1976 och K25 S245 är byggd 1977 så din båt ska vara byggd någonstans däremellan. Tyvärr präglades inte något båtnummer in i skrovet, utan det man har att gå efter är segelnumret som delades ut när båten byggdes. Men om båten hamnar utomlands en period försvinner lätt segelinformationen, eller om man köper begágnat storsegel och inte ändrar märkningen... Vi har flera båtar med okända segelnummer och ett par som tror att de har samma nummer.
Medlemmar i Allegroklubben kommer så småningom att kunna skaffa den kompletta listan över båtarnas historia med så mycket bilder på båtarna som vi har tillgång till, på samma sätt som Tipsboken finns nu och alla tidigare utgivna Allegronytt under 30 år.
Hoppas detta var till någon nytta, beklagar att det tog tid att ta fram, jag har just skickat iväg 20 sidor Allegronytt...
Vänliga hälsningar
Anna-karin Wase, ordförande/redaktör